lauantai 20. joulukuuta 2014

Uintipuinti

20. luukku: uinti

Uinti kuuluu satunnaisen säännöllisenä mun harjoitteluun. Joskus on pidempiä taukoja ja joskus sitten taas saatan käydä parikin kertaa viikossa. Vaparia en osaa, mutta tulevaisuudessa aion. Rintauintia osaan omasta mielestä tavistallaajaksi ja satunnaissäännölliseksi harrastajaksi ihan kohtuullisesti. Voisin tietty osata paremminkin.

Aalto Alvarissa, elikkä paikallisella uimahallilla, on onneksi viidenkympin rata. En varmaan jaksaisi sillä lyhyemmällä, myönnettäköön. Onneksi ei tarvi ajatella jaksaisinko. Uin yleensä joko matkaa (kilometristä kahteen) taikka sitten aikaa (puolesta tunnista tuntiin), riippuen vähän miten päätän. Tykkään kyllä uimisesta, mutta aika-ajoin koen sen vähän tylsäksi. Tasasen tappavaa tahtiahan se mun meno on. Luulen, että mikäli oppisin vaparia ja erilaisia harjoittelutekniikoita, viihtyisin uinnin parissa paremminkin. Se vatii ehdottomasti opettajan ja siihen mulla yksinkertaisesti ei ole ollut aikaa viime vuosina.

Sellainen pikku diili mulla on erään entisen kollegan (ja entisen kilpauimarin) kanssa, että hän mahdollisesti mua vähän koutsaisi alkuun. Ollaan vaan kumpikin oltu nyt niin kiireisiä opintojen kanssa, että se lienee ensi kevään juttuja. Arvelin hänelle olevani toivoton tapaus, mutta en kuulemma ole, koska kukaan ei ole. Jännä olisi nähdä.

Vanha uimahalliselfie. Sen tietää, koska kädessä on uimahallin sarjaranneke.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3