perjantai 21. syyskuuta 2012

Perjantaipostaus

Eilen: Pitkä lenkki, muuttujien vuoksi yksin. 23 km, 7:04 km, tosi metsässä. Vuoroin ylämäkeä vuoroin alamäkeä. Reilu kolmen kilon camelbak selässä. Aika pitkät oli kilometrit ja montaa asiaa tuli ajateltua. Myös sitä mitähän ajattelisi. Sinne en palaa ennen seuraavaa kevättä. Tänään: PK-lätkytystä n. 13 km. Uupunut olo. Kovia viikkoja takana. Töitäkin aika paljon ykkösvapailla. Maraton osui kolmen viikon työvuorolistan viimeiseen viikonloppuun ja siihen meni kolme vapaata. Niillä jäljellä olevalla kolmella ei paljon pelivaraa ole. Onneksi sentään maratonviikosta sain rakennettua kevyen; ti, ke ja to töitä. Ja tuo torstaikin koulutuspäivä koskien diabetespotilaan haavahoitoa. Uupumus johtunee osittain varmaan myös siitä, että nyt siihen on lupa. Ollaan loppusuoralla ja on jollain tapaa huojentunut olo.

Sunnuntaille on tiedossa Cooperin testi porukalla; minä, J, mun työkaveri sekä joku sen kaveri. Ihan hauskaa. Mulla on tietysti joukon ainoana tyttönä tarkoitus kyykyttää jätkiä :D. Ensi viikon kilometrit aion laskea varmaan sinne kolmenkymmenen hujakoille. Pelkkä ajattelukin siitä tuntuu jotenkin helpolle! Vasemman puolen piriformis (suomeksi perse, noin niinkuin suurinpiirtein) on jumitellut tässä jo aika tovin. Lihashuoltoa olen kyllä laiminlyönyt.. Aika pahastikin, myönnän. Pitäisköhän tänäiltana ihan ottaa ja venytellä? Oon varannut hieroja-ajan, tosin sain sen vasta ensi viikon perjantaille. Tiedossa on mulle hierojana tuntematon tyyppi. Nimittäin mun ystävän sisko, joka on koulutukseltaan urheiluhieroja. Tähän saakka oon aina (tosin tänä kesänä todella laiskasti!) käynyt yhdellä toisella tyypillä. Moitetta ei siitä kyllä ole, joten sillä en todellakaan hierojaa vaihtanut!

Eilisellä pitkällä testailin myös noita geelejä. Kahdenkymmenen minuutin välein yksi geeli naamaan ja vettä päälle. Mitään vatsaoireita ei ollut, mutta olo oli.. sanotaanko jotenkin ehkä täyteläinen. Armahtaisinkohan itseäni ja laittaisin geelien ottovälit 20-30 min.? Vai tuleeko se armahdus käymään niin sanotusti omaan nilkkaan? No sitten tein myös sellaisen päätöksen, että sen veden tarpeen kyllä lasken! Että se mitä juomapisteelle vettä kuluu, siellä täyttö jne. Nestehukka tuskin näillä keleillä uhkaa ja kantamukset oli alkumatkasta senverran heavya sorttia, etten yhtään ylimääräistä mielellään mukana pitäisi!

Hyvää viikonloppua kaikille teille, joilla sellainen alkaa! Tämän tytön yksi vapaa on historiaa ja iltavuoro kutsuu!

P.S. Tosi mielikuvituksellinen tuo otsikko... Jälleen kerran :D.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3