sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Juosten ja uiden

Tein taas tänään varioidun pitkän treenin. Fillaroin duunin jälkeen Aalto Alvarille, eli paikalliselle uimahallille, josta lähdin tunnin hölkälle ja tunnin uinnille. Toisin kuin alkuviikosta, nyt iltasella on vähän sellainen olo, että tuo tunti hölkkää oli (ehkä) vähän liikaa tuolle jalalle. En kyllä usko, että tässä nyt mitään radikaaleja takapakkeja tulee, mutta ehkä ensi viikko olisi kuiyenkin syytä ottaa iisimmin. Jos nyt kahdesta tunnin lenkistä paljon iisimmin enää voi ottaa. No voi, tiedänhän mä senkin! Ja treeniin, se oli superkiva eikä kipua kyllä juostessa tuntunut. Juoksun aikaset tuntemukset sensijaan oli päinvastoin alkuviikkoon; silloin arvelin vikojen kilsojen aikana, että onkohan tää nyt hyvä. Jälkeen ei mitään. Nyt koko lenkura tuntui hyvältä, mutta jälkeenpäin hieman arveluttaa. Pöytä on kuitenkin putsattu tämän vuoden juoksutapahtumien osalta, joten siinä mielessä ei ole mitään syytä kiirehtiä. Lienee viisasta taata ehjä tuleva vuosi.

Viikon liikunnat on mennyt näin:


Elikkä nopeella laskulla yhteensä 7h 10min.

Uinti on ollut kyllä nyt tällä viikolla se juttu, mistä oon innostunut ihan tosi paljon. Sitä vapariahan en osaa, mutta rintauinti sujuu koko ajan vaan paremmalla otteella. Mulla on pari työkaveria, jotka on entisiä kilpauimareita, kumpikin. Ja kumpikin niistä on luvaannut koutsata mua tässä joku päivä tuossa vaparissa. Jee. Ja hei, Don Tamin sanoin, mä oon sitten coachable player! Mikään pidempikestoinen tiettynä päivänä oleva uimakurssi ei nimittäin mulle tässä elämäntilanteessa nyt sovi, mutta 19.11. Aalto Alvarissa olisi tarjolla myös lyhytkurssi, josta www-sitella kerrotaan näin: "Lyhytkurssi on tarkoitettu aikuisille ja nuorille, jotka haluavat parantaa krooliuinnin tekniikkaa ja saada uintia taloudellisemmaksi. Aikaisempi tietämys krooliuinnista on etu, mutta se ei ole pakollinen. Lyhytkurssi pidetään 50m altaassa, ratojen 7-8 matalassa päässä. Uimataito välttämätön. Ilmoittautuminen internetissä." Täytyypä laittaa harkintaan ja vähän noiden kahden edellämainitun tytskän kanssa jutella, että oliskohan siinä järkeä.

Oliko se silleen, että innostus korvaa puuttuvan älyn? Vai lihakset? (oon mä hei puntillakin yrittänyt käydä!). Ja vetäsin myös tossa iltatuimaan todelliseen keventäjätyyliin kolme karkkipussia, nimittäin tällaista:


Voi morjes. Koita noillakin tässä nyt sitten pärjää!

2 kommenttia:

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3