maanantai 25. marraskuuta 2013

Salipohdintoja

Vaikka aikuisopiskelija olenkin, niin tällähetkellä on menossa sen sortin kokonaisuutta, jossa jokaisesta poissaolotunnista tulee näköjänsä rankkua jo valmiiksi sekavaan sillisalaattiin. Ääh. Niimpä suuntasin aamulla koululle tekemään tehtäviä ja salille. Ai niin ja tietty syömään. Voin muuten kertoa, että on kohtuu mielenkiintoinen tilanne selailla sitä ainoaa lähteeksi kelpaavaa rintaruokintaopusta, kun ympärille paukahtaa  ryhmä insinööriopiskelijoita sitä ikäluokkaa, että kovin kauaa ei pojilla niistä ajoista ole mennyt!

Aamuhämärissä koululle ja iltapäiväauringossa pois


Asiaan, eli päivän treeneihin. Edellisestä salikerrasta on tovi vierähtäny ja vähän arvelin, että näinköhän arvaan siirtyä maveissa ja kyykyissä uusille kymmenluvuille. Niille samoille kymmenille missä omakin paino pyörii. Siirryin sitten kuitenkin ja 8x60kg meni varsin jouheesti sekä kyykyssä että mavessa.

Tää mun voimailukuviohan menee kutakuinkin niin, että pääliikkeinä on kyykky, mave, kulmasoutu, penkki ja pystypunnerrus. Oon alottanut aika matalilta painoilta (kun oon aika heikko) ja toistomäärät vaihtelee kahdeksan ja kahdentoista välillä. Toisinsanoen, kun menee 3x8, niin seuraavalla kerralla työn alla on 3x10 ja kun 3x12 on done tulee kuormaa 2.5kg lisää. Alle tietysti hyvät lämmittelyt ja lämmittelysarjat kanssa ja lopuksi sitten keskivartalot. Tämän voimailutreenin teen yleensä kerta viikkoon. Toisella salikerralla touhuan sitten muuta, jotka on enemmän juoksua tukevaa juttua.

Muutama otos pieneltä, mutta ilmaiselta, salilta


Vähän on mulle vierasta tosiaan tää salitouhu ja ihmeen hyvin oon jaksanut tätä hommaa toteuttaa. Osasyy varmaan siinä, etten ole voinut antaa niin paqljoa juoksulle, kuin normaalisti antaisin. Kyykyssä ja mavessa en ole samoja sarjoja joutunut tekemään kertaakaan, mutta pystypunnerruksessa (20kg) pääsen vasta nyt eteenpäin vaikka oon ties kauanko tuota hinkannut.

Palataampa vielä siihen, kuinka vierasta tää salitouhu mulle on. Ensinnäkin mun palautusajat on varmaan ihan liian lyhyitä. Ainaskin nyt kun painot alkaa nousemaan. Kerran multa joku kysyikin, että kuinka pitkä palautus sulla on. Menin tietysti ihan jäihin! En vaan malta ja pystypunnerruksen suhteen etenkin tuo malttamattomuus tulee kyllä huomatuksi. Oon myös pohtinut, että oliskohan noita toistoja järkevä viedä vähän alaspäin, esimerkiksi siten 8->12 sijasta ne oliskin 5->8.

Nämä tarttui mukaan kaupungilta kelpo hintaan

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä toi progressio salilla! Varmasti tulee tulosta jos vaan jaksat siellä vääntää.

    Ootko tykännyt siitä Karhun rullasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä tykännyt!

      Oon kyllä jotenkin supertyytyväinen ollut tuohon salihommaan. Yksinkertaisuus lienee se viehätys!

      Poista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3