sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Kuluneen viikon tunnelmia

Niin se on vuoden viimeinen ihan oikea liikuntaviikko saatu päätökseen. Mikäli omaisin säännöllisen työajan arkipyhävapaineen, niin ensi viikkohan olisi mitä parhain viikko harrastaa liikuntaa. En kuitenkaan omaa, joten töiden lisäksi ensi viikko on pyhitetty perheelle, eli mun miehelle. On mulla vähän vapaatakin jouluviikolla, oikeastaan mun viikko on just hyvä: ilta, aamu, vapaa, ilta, aamu, ilta ja aamu. Ensi viikolla siis urheillaan jos urheillaan, mutta mitään en aio viikolle suunnitella niinkuin yleensä.

Tämän viikon liikunnat:

Ma: Loikkatreeni 25min. + Kuntosali 50min.
Ti: Crossari 45min. + Uinti 45min.
Ke: -
To: aamu: kuntosali 1h ilta: Spinning 1h20min.
Pe: -
La: Spinning + Juoksu yht. 1h40min.
Su: Juoksu 30min. + Keskikroppa 30min.

Yht. 7h45min.

Kävin siis vähän kokeilemassa juoksua. Ei niin kovin hyvin tuloksian, vaikkakin oli ihanaa juosta muutama kilometri ihan normaalisti! Aika nopeasti kuitenkin jalkaan tuli outoja tuntemuksia. Mulla on pikkuhiljaa tullut ajatus ns. nilkassa olevista lukkotiloista mieleen. Voisikohan sellainen olla mahdollista? Vai pitäisikö ne näkyä ulospäin virheasentona tai jotain? No jalastapa ei tämän enempää.

Muutoin fiilis etenkin juoksun alussa, kun mitään kipua ei ollut, oli absolutely fabulous. Tuntuu, että lihaskuntokuuri on saanut juoksuasennon kertalaakista paremmaksi eikä aerobinen kuntokaan tunnun valuneen viemäriin. Silläpä en jaksa tuosta toipumisestakaan enää panikoida. Tämän vuotinen maraton on siirretty ensi vuoden syyskuulle, joten fiilis on nyt se, etten epäile yhtään, ettenkö saisi itseäni lähemmäs kolmen ja puolen tunnin kuntoa vaikka kivuttomia kilometrejä alkaisi kertyä vasta toukokuussa. Tokihan se olis kaikinpuolin mukavaa, jos homma lähtisi rullaamaan mahdollisimman pian. Tällähetkellä olisin kuitenkin tyytyväinen vaikkapa siihen, että edes silloin tällöin voisi juosta salille ja takaisin sekä tehdä jonkinlaisia yhdistelmätreenejä, jossa juoksu olisi yhtenä osana.

Menneellä viikolla vietettiin epävirallisia 2 -vee partyja. Viralliset on huomenna,
mutta mä oon harmikseni töissä.



2 kommenttia:

  1. Ei mun nilkkalukko näkynyt ulospäin. Siis maallikolle. Toki tuo kokenut fyssari näki, kun laittoi mut tekemään sopivia asentoja ja väänteli nilkkaa.

    Mukavaa jouluviikkoa sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei. No kun mä oon miettiny, että voiskohan siinä olla jotain sellaista.. Sen verran omituista on se kipu, eikä lainkaan enää sellaista tyypillistä PF-kipua..

      Poista

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3