maanantai 24. kesäkuuta 2013

Uimarina

Juhannukset on juhlittu, kohtalaisen rauhallisissa merkeissä tänä(kin) vuonna. Eilen oli jo duuni-ilta ja olin varmaan ainoa salaattiaineita sekä maitorahkaa ostava asiakas Kortepohjan Salessa eilen klo 21 ja jotain. Kuten jo aiemmin kirjottelin, viikon treenit on pakottavista syistä ollut ihan jotain muuta, kun juoksua. Muutaman kerran tuli tehtyä lihaskuntotreenit, jonkin verran pyöräiltyä (no ei se ehkä oo urheilua.. ei mun pyörä eikä mun pyöräily!). Uinti sen sijaan oli. Tiistaina sain väännettyä itseni paikalliselle uimahallille.



Osaan uida rintauintia tekniikalla joka ainakin mun omasta mielestä muistuttaa rintauintia. Ja myös tuntuu rintauinnilta. Ihan varmistellakseni asiaa oon joskus katsellut jotain tekniikkavideoitakin aiheesta.  Vapaauintia en osaa ja sen omatoimisen opettelunkin suhteen olen luovuttanut jo aikapäiviä sitten. Haluaisin kyllä oppia, joten ehkä jonain päivänä painun tosiaan sinne aikuisten uimakouluun. Kaikenkaikkiaan olen kyllä tosi kokematon uimari, lähinnä talvisin tulee salitreenin päälle uitua vaikka nyt sen kilometrin verran, mutta oikeastaan varmaan koskaan en ole katsonut edes kellosta paljonko tuo vie aikaa. Aalto Alvarikin oli pitkän tovin remontin vuoksi suljettuna, joten mun jo alkujaan vähäinen uinti on viime vuosina ollut olematonta! Tällä kertaa ajattelin katsoa ihan aikaa ja vesijuoksua siihen päälle minkä kerkee ennen kuin työt kutsuu. Uinnit meni seuraavalla lailla: 1km rintauintia 31 min. ja 30min. vesijuoksua 750m.

Siitä mitä tuo statistiikka kertoo, ei mulla kyllä ole oikein mitään hajua. Mutta joku viisaampi saa kyllä kertoa :). Tiedän vaan sen, että kylläpä mä duunia tein, olin miten hidas tahansa :D. No tänä iltana ajattelin sitten käydä tekemässä sitä uimalenkkiä ihan järvessä. Mies oli veneellä (nimeltä Venho :D) uistelemassa ja katso reppanan uimarin perään.



Samaista matkaa näytti myös mun miehen GPS, mutta tuo voi heittää helposti suuntaan tai toiseen ties paljonko. Ei se kuitenkaan samaa "reittiä" soutanut ja mä varmasti uin kaikkea muuta kuin noin suoraan. Ylipäänsä tuo uinti avovedessä oli ihan todella todella paljon vaikeampaa. Vaikka järvi oli tosi tyyni, niin pinnan alla oli sellasta pimeää ja ruskeaa, oikeastaan aika pelottavaa.. Kuulemma aikaa tuohon meni kanssa se 31 min. Se oli aika maksimi mitä uikkareilla pystyi järvessä olemaankaan. Nyt lienee nuo uimavedet lämpiää taas, kun kello kasiltakin jo on ilma ihan tosi lämmin. Kohta starttaan fillarin kohti fysioterapiaa ja ajattelin kyllä sen vesijuoksuvyön myös käydä hakemassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3