maanantai 12. elokuuta 2013

Syyssatoa..

Yks omakotitaloasumisen hyviä puolia olis se, että vois ite kasvatella kaikenmaailman kasviksia ja marjoja. Tosin niistä pitäis sitten ehkä myös vähän jaksaa taikka keritä huolehtimaan. Joskus oon omakotitaloasumisesta haaveillut, mutta enää en ole niin varma asiasta.

Valtava tyrnipuska (vai onko se puu??)


Kuten jo aiemmin kerroin, oltiin viikonloppuna tekemässä vähän pihahommia. Tarkemmin sanottuna anoppilassa. Se tarvii apua sellaisiin raskaampiin hommiin, kuten pensasaidan leikkelemiseen. Siinä kun Jarmo (eli mun mies) teki oikeesti hommia, Tarmo (eli mä) kuvaili pihaa ja siivoili jälkiä.

Tyrnisatoa luvassa


Ollaan siitä onnellisessa asemassa, että kuitenkin saadaan aika paljon noita anopin pihamaan satoja. Marjoja ja muuta tulee siis yleensä enemmän kun yhden tarpeeseen. Vaikka jossain vaiheessa povattiin sadon jäävän aika pieneksi kuivuuden vuoksi, niin viikonloppuna se ei ainakaan siltä näyttänyt.

Kuten myös luumuja. Ihan parhaita!
Tomaattiloita!


Superfoodia! Ihanan kirpeitä mun mielestä noi punaviinimarjat.

Anopin pihassa kasvaa vaikka ja mitä noiden lisäksi. On puutarhavattua, hernettä, mansikkaa, perunaa, sipulia useampaa laatua, kesäkurpitsaa, salaattiloita ynnä muuta. Mun mies on kyllä perinyt äidiltään sekä edesmenneeltä puutarhuri-isältään nuo taidot, sillä se on selkeesti meidän perheen viherpeukalo.

"Oman maan", eli parvekkeen chilisatoa. Onnistuu, jälleen kerran.

Mun tehtävänä huolehtia ainoastaan orkideasta. Sekin menee vähän rimaa hipoen. Vuoden jälkeen se teki kerran uudet kukat, mutta nyt ei ole yli vuoteen ollut mitään uudelleen kukinnan merkkejä ilmassa. Sen verta hyvä saavutus, että pakkohan se on vanhakin kuva laittaa mukaan!

Mutta oli se kaunis!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3