perjantai 18. lokakuuta 2013

Wannabe Juoksijan Voimatreeneistä

Tähän väliin tulee nyt postaus mun punttitreeneistä (jotka viikon yhteenvedoissa kulkee nimellä 'kuntosali' ja tuolla sivupalkissa tagilla 'kuntosalitreeni'). Täällä blogissa oon näköjänsä kaavaillut ja pohdiskellut saliohjelmaani 17.8., eli viikolla 33. Trakennettakoon vielä, että tässä on kyse puhtaasta voimatreenistä, elikkä teen myös paljon muuta lihaskuntoni eteen, kuin tätä nyt kirjoittelun alla olevaa treeniä (kuntosalillakin, ne vaan "nimetään" muulla tavoin).

Viikolla 35 perustin salivihon. Hahhah, muakin jotenkin naurattaa. Wannabe Juoksijan salivihko. Se on vielä kaikenlisäks ruma. Kirjoitin kuiteskin kanteen "salilekasalilvika" -vihko (ja hymyilen tikku-ukon, minkä teen joka paikkaan, tuohonkin tulee vielä kanteen jos jonkinmoista sotkua, sano mun sanoneen), niin heti rupes naurattaan. Vieläkin enemmän.


Päätin jo ihan alussa, että haluun tehdä vaan muutamaa kokokehon kattavaa perusliikettä. Mielellään seisaallaan. Salikertoja tulee viikossa se kaikki yksi kappaletta, ehkä joku viikko on ollut kaks kertaa. Vihkoon merkkaan aina painot, toistot ja salin, jossa treeni on kyseisellä vkolla tehty. Treenipaikkoja nimittäin on sekä monnari, uimahalli sekä JAMKin kuntosali. Kovin kummosta salia ei tähän ohjelmaan kuulkaa tartte! Ja se ohjelma sitten näyttää tältä:


  • Kyykky
  • Pystypunnerrus
  • Maastaveto
  • Kulmasoutu (oli ennen ylätalja, mutta se meni vaihtoon)
  • Penkki
Lopuksi sitten teen keskikroppaa (ihan vimmatusti?) ja  jos sattuu nappaamaan (yleensä ei kyllä satu), niin jotain ojentajia ja haukkaria. Olkapään pienistä lihaksista pidän kyllä huolta, sillä mulla on leikattu taannoin aika isosti oikea olkapää ja haluun, että sen kanssa ei koskaan tule ongelmia. Ympärillä siis on ja pysyy tiukka lihastuki.

Toistoja teen 3x8-12 ja periaate on se, että aina kun saan sen 3x12 toistoa puserrettua, niin kuorma nousee. Oon kyllä miettinyt, että pitäisköhän nuo toistot laskee 3x6-10, mutta ehkä toi ensimmäinen sapluuna palvelee mua parhaiten. Kyykkäilyt ja maveilut aloitin aika varovaisilla painoilla tasoon nähden ja kehitys oli huippunopeeta. Nyt oon muutaman viikon nostellut niidenkin osalta rautaa siinä määrin (okei, moni teistä saattaa niillä mun nykyisilläkin painoilla tehdä alkuverraa, että se siitä tasosta ;) ) että keskittyminen ei todellakaan voi herpaantua hetkeksikään. Myös lämppärisarjojen merkitys on noussut tasolle jolle se kuuluu.

Hirveesti haluaisin oppia työntöä ja tempausta taikka edes rinnallevetoa. Kahtaa ensimmäistä en kyllä ittekseen arvaa ruveta reenaileen (kuten sanottu; en halua ongelmia!).. Riveä oon monasti meinannut vähän kokeilla, mutta se on sitten jäänyt lähinnä sinne Bodypump -tasolle, jossa kyse on vähän erilaisesta ja erityylisestä meiningistä.

Mun saleiluun otan edelleen mielellään vastaan vinkkejä :).

Mukavaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Kiitos, että kävit.
-Kiitos, että kommentoit.
<3